torstai 4. marraskuuta 2010

Lasilämpimäisiä.




Posted by PicasaTarjolla tässä hiukan lasilämpimäisiä, joita uunistani otin ulos.
Ahkeraan olisi pitänyt lasitöitä tehdä, kuitenkaan aikatualua ei voi kiirehtää.
Lasilla omat lainalaisuutensa, kantapäänkauttakurssillani sen olen havainnut.
Odotettava uunin jäähtymistä rauhallisena, hätäilyllä lämpöshokki railottaa työt.
Tässäpä vanhat ikkunalasit uudessa muodossa. Nuo ruskeat kirjakaapin ovina aiemmin olleet.
Minulle tulossa astemittainen lasileikkuri, vapaalla kädellä vain olen viillellyt lasini tähän asti, joten selvästi näkyy oman käden jälki.
Haitanneeko tuo kun kierrätystaidetta, ei tehdastyöltä tarvitse vaikuttaakaan.
Vai pitäisikö olla millimetritarkkaa?
Kynttiläsetteinä noita ostelleet, televisiokapulallekin kodiksi joku hankkinut.Käyttö vapaa..

9 kommenttia:

  1. Onhan taas upeita lasitöitä. Tuosta toiseksi alimmassa kuvassa olevasta pidin kaikista eniten, vaikka kaikki ovat todella kauniita ja uniikkeja. Ole ylpeä kättesi töistä, ei kaikki näitä osaa!

    VastaaPoista
  2. Anja; uniikkejahan ne,kahta samanmoista ei synny synnyttämälläkään.
    Pitäisi hankkia lasipigmenttejä isompi valikoima, vaan "nuukuus" esteenä, kallisarvoisia ovat.

    VastaaPoista
  3. Hienoja kaikki! Minä taas tykkäsin eniten toiseksi ylimmäisestä, ensisilmäyksellä näytti että siinä olisi paljon nappeja:))

    VastaaPoista
  4. Irma;siinä mielivadissasi ei kylläkään nappeja, vaikka niitähän minulla olisi sijoittaa näihinkin, palaisivat kuitenkin sulatuksessa.Lasimaalia ja kultaakin jonkin verran noissa kiekuroissa. Aina arvoitus miltä valmiina näyttävät,siinä kait työskentelyn mielenkiinto.

    VastaaPoista
  5. Minä taas katsoin ensin noita kiekuroita euron kolikoiksi, johan olisi vadille hintaa kertynyt!
    Tosi hienoja kaikki ja joulun tunnelmaa löytyy..

    Oot sinä Sinikka oikein pukinmuori, valtavat määrät olet taas saanut aikaiseksi..........
    koko Suomen lapsilleko lahjat laitat ;)

    VastaaPoista
  6. Ritva;Hieno idis hinnoittaa tuo kiehkuravatinen kolikkokuvien määrällä... Kultaakin siinä,Mailiksen posliinivärit ostin ja oivasti lasiin käy.
    Nyt verstastoiminta hiljenee kun tarhakiireet alkaa, eikä illoinkaan jaksane kutimen keralla istuksia.

    VastaaPoista
  7. Nämä on kyllä niin kauniita, ehkä eniten tykkään tuosta kultapyöryläisestä... mitenkähän niihin saa tuon syvennyksen aikaseksi, hmm... upeita ovat! Aiempiakin postauksia olen käynyt ihastelemassa, monenmoisia ihania neuleita.

    VastaaPoista
  8. Anja;Olen tehnyt erilaisia muotteja joihin tasolasin laitan,siis vanhaa ikkunalasia ym.
    Olisi tosi hienoa mennä muuallekin kuin kantapäänkauttakurssille, että oppisi uusia taitoja. Kaitpa joskus menenkin.
    Tätä hämäränhyssyä olen nautinnollisesti viettänyt kudinten keralla, se minun mietiskelyä.

    VastaaPoista
  9. Käyn lasityö kurssilla ja siellä on tosi hauskaa aina näperrellä jotain töitten jälkeen :D !!! Minulla vaan ei tahdo mieleen tulla mitä tekisi siellä kurssilla :D

    VastaaPoista